Home » LIFESTYLE » food & drinks » Healthy banana bread

Healthy banana bread

banana bread

Banana bread heeft het allemaal: lekker, gezond en in handig meeneemformaat. Lees hier het recept.

Soms heb je dat zo: van die ontdekkingen die je dan ook wilt hebben of maken. Zo ook bij mij en banana bread. Ik denk dat ik naar de bananen in de keukenschaal staarde en dacht: “hé, ik wil eens banana bread maken”. En als je dan eens een weekendje thuis ligt te tammen, komt dat er al eens van!

Banana bread was/is een revelatie voor mij (net zoals wortelcake eerder dat weekend trouwens): het is gemakkelijk om te maken, het is lekker zoet & gezond, vult het buikje en je kan het in het weekend maken om er dan een hele week mee toe te komen (als je zuinig bent natuurlijk). Dat het gemakkelijk is als recept, merk je hieronder. Ik koos voor amandelpoeder in plaats van bloem of havermout en gebruikte honing in plaats van suiker.

Recept

  • 3 rijpe bananen
  • 3 eieren
  • 2 eetlepels honing
  • 150 gr amandelpoeder of -meel
  • 1,5 theelepel bakpoeder
  • dadels of rozijnen
  • noten (handjevol)
  • eventueel pure chocoladestukjes

Bereiding

Easy peasy: je doet alles in een kom en mengt het geheel. Eerst plet je de bananen, dan voeg je amandelmeel, bakpoeder, eieren, honing en eventueel andere vruchten zoals rozijnen of noten eraan toe. Je mengt alles goed tot het een smeuïge massa wordt, hier heb je zelfs geen mixer voor nodig.

Verwarm de oven voor op 180°C, doe het deeg in een ingevette bakvorm en zet het 50 minuten in de oven.

Laat vervolgens je brood afkoelen en snijd daarna in stukjes.

Krijgt coups de foudre van design interieur, nagellakkleurtjes, minimalistische juwelen, cultuursteden en schoenen, veel schoenen.